fashion

How do you do style in freezing cold? / Stiilne ka krõbeda külmaga?

So, is it possible to be stylish when it’s -30C/-22F outside?

I was born and raised in Estonia. A cold Northern country.

But it’s not like I’m used to the cold. Oh no! I am especially cold-sensitive.

Even here you see people who go bareheaded all winter. I honestly don’t know what their heads are made of. I’m obviously jealous as they look stylish and me…

Well, I look like an old lady going to the farmer’s market. Or a hipster (Which is actually not the style I’m aiming at!).

Elegance is what I’m looking for. But, you see…

To keep myself warm I have knitted myself many winter accessories. Like this beanie hat in the photo below:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Handmade wool beanie.

Yeah, I know. It’s the kind of beanie 5-year olds wear. And as I am afraid of the freezing wind I sow a fleece lining to the hat.

But this is the kind of hat that keeps me warm in winter. Well… almost. Of course I wear a hood on top of it…

Here comes the next problem about winter clothing.

The winter coat has to have a hood. And it limits my choice a lot. Plus no matter how thick a woollen coat is, for these freezing days only a down puffer coat will do.

I have two of them. One is almost floor length. I trust Joutsen for this, a Finnish brand.

I have also knitted myself the right mittens – the double weft is the key. I hate it when the wind blows through my mittens. This way the mittens are extra thick, although it also means that all my mittens have a striped pattern. Well, at least I love stripes.

The mittens have to have an extra long cuff, otherwise the cold can reach me between the coat sleeve and the mitten cuff.

hallidkindad
Handmade wool mittens.

Here’s another beanie I handknitted. This one also has a fleece lining.

kirju muts2
Handmade wool beanie.

I need to have leg warmers, too. Here are two pairs that I have made myself. They are purely practical. It’s easy to remove them when you go inside. I don’t like to wear them, actually…

 

So when you imagine me with a long down puffer coat, the hand knitted beanie, mittens and leg warmers… And the snow boots with an extra thick sole. (Do I at least get extra points for knitting?)

Do I even need to say it out loud? Of course it’s not stylish! Well, it is a kind of style of course, but no way an elegant style.

Somehow layering isn’t the key here.

But in these temperatures fashion isn’t an issue any more. It’s all about survival.

I’d love to be stylish in winter! You know, the coat unbuttoned, fluttering in the wind… The scarf carelessly thrown on my shoulders… Bareheaded of course.

People would stumble in the streets when they look after me… (Well, they might as well stumble now when they stare at my weird clothing combo.)

That would be totally cool… I mean – totally COLD!

Have a great time surviving the winter and maybe you have any tips for me?

*****************************

Küsimus: kas -30C juures on võimalik stiilselt riietuda?

Mõnikord ma lihtsalt ei usu, et olen Eestis sündinud. Ma olen uskumatult külmatundlik. Käin mütsiga juba siis, kui teised veel rannas peesitavad.

Ma lihtsalt kadestan inimesi, kes aastaringiselt palja peaga käivad. Millest nende pead küll tehtud on?

Loomulikult näevad need paljaspäised uitajad stiilsed välja (ma tegelikult ei salli oma peas mitte ühtegi peakatet ja seda enam olen sellel teemal tige).

Ja mina? Ma näen välja nagu vanatädi, kes on turule minemas. Või hipster. Kahjuks ei ole need stiilid, mille poole ma vabatahtlikult püüdleks.

 

Ma tahaksin olla elegantne, kuid see pole lihtsalt kuidagi võimalik.

Praeguste külmade jaoks on mul oma aksessuaaride arsenal, mis koosneb järgmistest asjadest:

Isekootud villased mütsid. Näete neid ülevalpool piltidel.

Jah, ma tean, selliseid kannavad viieaastased. Ma olen tõesti veidi vanem.

Loomulikult olen nendele mütsidele õmmelnud fliisist voodri. Muidu puhub tuul läbi ja ma absoluutselt ei talu seda.

Ainult mütsist mulle siiski ei piisa. Kus sa sellega! Kõige peale käib kapuuts.

Ma ei soetagi talvemantleid, mil pole kapuutsi. See omakorda limiteerib suuresti mu valikut ja teeb võimalused elegantne olla veelgi väiksemaks.

Talvel kannan sulemantlit. Mul on neid kaks tükki ja üks on peaaegu maani ning kole-pruuni värvi. Teine on must, Joutsenilt ja natukene kenam.

Vähemalt on need soojad. Plusspoolele lisandub veel see, et sulemantel on kerge. Ma mäletan raskeid villaseid mantleid oma lapspõlvest – mul hakkasid õlad valutama nende kandmisest!

Aga läheme edasi. Kindad.

Kindad koon samuti ise, et need oleksid just nii soojad nagu vaja. Võtmeks on jäme villane lõng ja alati koon ma kahe lõngaga, sest nii tuleb soojem kude. Kahjuks tähendab see seda, et kõik mu kindad tulevad triibulised. Õnneks mulle triibumuster meeldib.

Kinnaste kätise osa peab olema piisavalt pikk, et kinda ja mantlivarruka vahelt tuul sisse ei puhuks. Ükskord kudusin endale poolkogemata kindad, mis ulatusid peaaegu küünarnukini. Läksin natuke liiale…

Jäänud on veel säärised. Kannan neid puhtalt praktilisel eesmärgil. Kahjuks pole enam diskoajastu, kus kõik aeroobikakuninganna moodi tahtsid välja näha ja sääriseid kandsid.

Sääriste eelis on see, et neid saab siseruumides mugavalt jalast võtta.

Kujutage mind nüüd ette pikas sulemantlis, tutimütsi, triibuliste käpikute ja sääristega. Sageli võivad lisanduda ka paksu tallaga saapad ja isegi suusapüksid.

Kihilisus EI ole siinkohal päästvaks võtmesõnaks.

Kas ma pean selle üldse välja ütlema? Loomulikult ei näe see pilt elegantne välja! (Kas ma saan mõne punkti vähemalt selle eest, et koon ise?)

Selliste külmakraadide juures ai ole asi enam moes. Küsimus on ellujäämises.

Kuidas ma küll tahaksin ringi käia mantlihõlmad eest lahti, juuksed tuules lehvimas ja sall hooletult õlgadele visatud…

See oleks meeletult elegantne ja inimesed komistaksid postide otsa mulle järele vaadates…

Pole hullu, ma kahtlustan, et ka ülalmainitud komboga jääb mõni mulle nii imestunult järgi vaatama, et posti otsa põrutab.

Ilusat talve ja ehk on teil head nõu anda, kuidas külmaga kena välja näha?

 

Leave a Reply

