just thinking... · travel

You should start studying French…/ Alusta prantsuse keele õppimist…

…on the 1st of January this year.

Why? And why French?

Well, I did that one year and it was the best 1st of January. Ever. I think.

I had gone to bed before midnight on New Year’s Eve. (I’m a morning person anyway. Plus when you get up early on the 1st of January it feels like you’re having some kind of advantage for having a good year.)

So on that 1st of January I got up early. I had planned to go see my uncle and had to take a bus to get there.

It was a 4.5 hour bus ride and as I had promised to start learning French that year, I decided not to wait. I took the textbook (on the photo) with me and studied for the most of the bus ride.

I studied every day after that until I had finished the textbook. I carried the book with me all the time. I used every possibility to study. Never has the waiting time in the doctor’s office seemed so short!

The first time I studied French was in high school. We did not actually have it at school. I watched the French lessons on TV (no internet at that time!) and took notes into my exercise book. And then I practiced by myself. The grammar, the poems, the songs (yes, the songs).

I still have those notebooks. You can see them in the picture and they look pretty battered. I did use them a lot.

Can I speak French now? Not really. I can read and understand some.

The most important thing I got from studying French was the sense of self accomplishment.  I still feel proud of it.

I had a goal and I was moving towards it. That’s always a good feeling. Plus you can never go wrong with learning a new language!

So this year, on the first day of the year, start learning a language. You won’t regret it. And let me known how it went!

Good luck and A Happy New Year!

prantsuse keel.jpg
My French textbook and notebooks.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
My French notes.

*****************************

….selle aasta esimesel jaanuaril.

Miks? Ja miks just prantsuse keelt?

Miks ka mitte. Täpselt seda ma ühel aastal tegin ja see oli minu parim esimene jaanuar üldse. Ausõna.

Läksin tookord vana-aasta õhtul enne keskööd magama. (Ma olen niikuinii hommikuinimene. Pealegi, 1. jaanuaril vara tõustes on tunne nagu omaksid teiste ees mingit eelist aasta alustamiseks.)

Ühesõnaga, eelmainitud esimesel jaanuaril tõusin vara, sest mul oli plaanis sõita külla oma onule.

Ees ootas neli ja pool tundi bussisõitu. Olin endale lubanud, et hakkan uuel aastal prantsuse keelt õppima ja otsustasin, et ei lükka seda hetkegi edasi.

Mul oli õpik (fotol) kaasas ja ma õppisingi kogu tee.

Jätkasin oma õpinguid iga päev kuni olin õpiku läbi töötanud. Mul oli see kogu aeg kotis ja kasutasin iga võimalust, et see lahti lüüa. Iial pole arsti ooteruumis aeg nii kiirelt lennanud. Olin lausa häiritud, et ma “ainult” 20 minutit ootama pidin.

Prantsuse keele õppimist alustasin esimest korda juba keskkooli ajal. See ei olnud meil õppekavas. Ma õppisin vaadates telerist Lauri Leesi prantsuse keele tunde: “Prantsuse keel, minu arm”. Võib-olla keegi veel mäletab.

Tegin vihikusse märkmeid ja harjutasin pärast omaette. Õppisin grammatikat, tuupisin pähe luuletused ja isegi laulud.

Mul on need vihikud siiani alles – näete neid pildil. Nad näevad väga kulunud välja, aga olen neid tõesti palju kasutanud, ka hiljem.

Kas ma oskan nüüd prantsuse keelt? Mitte eriti. Oskan veidi lugeda ja saan aru, millest jutt käib.

Nende õpingute peamine väärtus oli hoopis eneseteostus. Tunnen siiani selle üle uhkust.

Mul oli konkreetne eesmärk ja ma liikusin selle poole. See on alati hea tunne. Ja võõrkeelte õppimine ei jookse kunagi mööda külgi maha.

Nii et selle aasta esimesel jaanuaril soovitan teil alustada uue keele õppimist. Seda ei ole võimalik kahetseda. Ja andke mulle teada, kuidas läks.

Edu sellega ja head uut aastat!

Leave a Reply

