fashion

My first leather jacket. / Minu esimene nahktagi.

When it comes to clothes, part of me is definitely stuck in the 80s.  The first thing we then dreamed about were jeans and the next thing was a leather jacket. It was, after all, the Soviet time here and nice clothes were really hard to get.

I got this black leather jacket in the middle of the nineties (no Soviet time any more) when I already had my first proper job.

I had it made by a tailor (Hi, Pille!). First of all I had three really outdated second-hand leather jackets. I took them all apart myself, seam after seam (breaking three pairs of scissors in the process). This way I got big pieces of leather and that was the material for the tailor.

nahktagi5_Fotor_sand
My first leather jacket.

The day my jacket was ready I felt myself the coolest girl in our little town. It was spring and I wore the jacket throughout the summer and autumn till the winter came. I actually wore it for years after that. This jacket has been to parties and concerts, even to America and Iceland.

I remember one time on a summer vacation when I went to a concert in the city where I went to college (Tartu in Estonia).

I had the keys to our dorm room where I could spend the night, but I had no stuff there during the summer as I spent the vacation in my hometown. There were only two beds and the shabby mattresses on each of them. So I lay down on my bed and pulled the other mattress on top of me as blanket (the night was pretty cold). It still makes me smile to this day. I wouldn’t go through all that trouble for  just a concert now!

For some reason looking at my beloved leather jacket always reminds that night when I had to sleep between two mattresses.

I still have my first leather jacket, although I also have another black one, a red one, a red black and white one and a yellow one (the softest leather!).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
The yellow leather jacket.

The others look better, but somehow I have no sweet memories with them. I’m still in love with the first one. It reminds me of the days when every piece of clothing had a special meaning. Of the time when nice clothes were a dream and how it made me happy for a long time if I got an item I had desired.

The fact is that no other piece of clothing has made me happier than this timeless black leather jacket.

*****************************

Mis puutub riietesse, siis ilmselt olen selles osas pisut 80-ndatesse kinni jäänud. Tol ajal unistasime kõik teksadest ja loomulikult nahktagist. Lõppude lõpuks oli see nõukogude aeg ja ilusaid riideid polnud kusagilt saada.

Selle musta nahktagi sain ma 90-ndate keskel. Ajal, mil mul oli juba esimene korralik töökoht.

Lasin selle õmblejal teha (tervitused Pillele!). Alustuseks oli mul kolm ajast ja arust kasutatud nahkpintsakut. Harutasin need ise õmblus õmbluse järel üles (lõhkudes sealjuures kolm paari kääre). Nii sain ma suured nahatükid, mis olidki õmblejale tagi tegemise materjaliks.

Päeval, mil mu nahktagi valmis sai, tundsin ennast meie väikelinna kõige ägedama tšikina. Oli kevad ja kandsin oma uut sõpra terve suve ja sügise talveni välja. Kandsin seda veel mitu järgmist aastat.

See tagi on minuga käinud pidudel ja kontsertidel, Ameerikas ja Islandil. Mul on eriti hästi meeles, kuidas ma ühel suvel üksinda Tartusse (kus ma ülikoolis käisin) kontserdile (2 Quick Start) läksin.

Mul oli Tartus ühiselamutuba, kuhu sain ööseks jääda. Kuna veetsin suve kodulinnas, polnud meil seal ühtegi asja peale kahe reformvoodi ja kahe viletsa vatimadratsi. Heitsin oma voodisse pikali ja võtsin teise madratsi tekiks peale, sest öö oli üsna jahe. See paneb mind siiani muigama. Ma ei viitsiks praegu mingil juhul ühe kontserdi pärast nii palju vaeva näha.

Millegipärast meenutab mu armastatud nahktagi mulle siiani esimese asjana seda ööd, mille veetsin kahe madratsi vahel magades.

See esimene nahktagi on mul siiani alles. Lisaks olen soetanud veel ühe musta, ühe punase, ühe puna-valge-musta ja ühe kollase (see viimane on maailma pehmeimast nahast!)

Teised nahktagid on ilusamad, kuid millegipärast pole mul nendega seoses mingeid sügavaid mälestusi. Ma olen endiselt armunud sellesse esimesesse! See meenutab mulle aegu kui igal riideesemel oli eriline tähendus. Aega, mil kenad riided olid vaid unistus ja seda, kui pikaks ajaks jagus õnnetunnet kui ma lõpuks mõne ihaldatud asja sain.

Kindlasti pole ükski riideese mind rohkem õnnelikuks teinud kui see ajatu must nahktagi.

 

Leave a Reply

