Christmas

“With every Christmas card I write…” / Kirjutades kaarte.

joulukaardid7
The Christmas cards I made.

One of the most well-known Christmas songs. But for how long will “writing a Christmas card” even mean something?

I only received a couple of Christmas cards last year. I mean the real ones, on paper, which are brought to your mailbox. I don’t even open the ones I get via E-mail. No matter how cute they can be, they just don’t mean anything to me.

I used to write lots of Christmas cards. Years back, in the time of no internet of course.

My mom had this little notebook full of addresses and at some point it became my responsibility to write all the cards to our relatives and friends. I was like a PA to my mom and loved the task very much!

I would buy the cards and some I drew myself. With black ink and watercolours – it was my “trademark”. I had a notepad where I had written down all the Christmas poems I had found (from books, previous Christmas cards etc).

As I did not personally know all the people to whom we sent Christmas cards, I had to consult my mom about which card to pick, what poem to choose and how to sign the card.

At some point I took the task to another level. I started to make notes of which card and what poem everybody got. To be sure I will pick a different one next year. And at that time I wrote more than 50 Christmas cards!

I really enjoyed every minute of it: the preparation, spreading out all the stuff on my desk. Putting on the right music (Sometimes Christmas music, sometimes my favourite pop music. Bon Jovi or Roxette maybe). At least one year I remember it starting to snow just when I had started to write the cards. Well, how close to the perfect Christmas moment is that?

I now only send out a few cards and mostly to my overseas friends (hello, America!).

The cards in the first picture have been made by me, too. I just found this amazing shop in Tallinn for all kinds of writing, drawing and crafting paper and I could not resist. You can get an amazing result with just some nice paper and a craft punch.

I also love to combine nice paper with fun cutouts from magazines. I used to make Christmas cards for my friends this way. I would think about someone and then find the right pictures in the magazine. Everything that reminded me of that person (for example cats, gardening, cars…) or things I would wish to give them (chocolate (Amedei!), a cozy mittens, candles…). Making cards this way is really fun!

The results can be something like this:

Here is also a photo of the favourite Christmas card of my childhood. And a Soviet envelope!

oravatega kaart_Fotor.jpg
My favourite Christmas card.
umbrik_Fotor
Soviet envelope.

 

And here are some of the old Christmas cards – I have kept them all!

kaardid
The Christmas cards I have received.

Have you already written a Christmas card this year? How do you feel about the e-cards?

**************************************

“I’m dreaming of a white Christmas… With every Christmas card I write…” See on kindlasti üks tuntumaid jõululaule. Kas  aastate pärast teab keegi veel üldse, mis on jõulukaartide kirjutamine?

Möödunud aastal sain ma vaid paar jõulukaarti. Ma mõtlen päris kaarte, mis on trükitud paberile ja mis tuuake sinu postkasti postiljoni poolt. Ma isegi ei ava jõulukaarte, mis on mulle saadetud meili teel. Ükskõik kui toredad need ka poleks, nad lihtsalt ei tähenda minu jaoks midagi.

Ma kirjutasin kunagi hulgaliselt jõulukaarte. Aastaid tagasi, ajal, mil polnud veel internetti.

Emal oli väike märkmik, kus kõigi sugulaste ja sõprade aadressid sees olid. Mingil hetkel saigi jõulukaartide kirjutamine minu ülesandeks. Olin nagu ema sekretär ja selle üle väga uhke.

Ostsin kaarte ja joonistasin neid ka ise. Minu “kaubamärk” oli joonistada musta tušiga ja värvida vesivärvidega. Mul oli ka oma kaustik, kuhu olin kogunud jõulusalme nii raamatutest kui möödunud aastate kaartidelt.

Kuna ma ei tundnud isiklikult kõiki inimesi, kellele me kaarte saatsime, konsulteerisin emaga – kellele millist kaarti ja salmi saata. Samuti küsisin emalt üle, kuidas ma kaardi allkirjastan.

Mingil hetkel viisin oma ülesande lausa uuele tasemele. Hakkasin tegema märkmeid selle kohta, kes millise luuletuse ja kaardi oli saanud. Et ma järgmisel aastal kogemata sama valikut ei teeks. Ja sel ajal oli mul tarvis kirjutada üle 50 kaardi!

Ma tõepoolest nautisin iga minutit kogu sellest protsessist: ettevalmistusi, asjade sättimist oma kirjutuslauale. Valisin ka sobiva muusika. Mõnel aastal olid selleks jõuluviisid, teinekord aga hoopis pop-muusika. Näiteks Bon Jovi või Roxette. Vähemalt ühel aastal hakkas väljas lund sadama just siis, kui alustasin kaartide kirjutamist. Kas saabki olla veel täiuslikumat jõulumomenti?

Nüüd saadan kaarte peamiselt vaid oma ookeanitagustele sõpradele (tervitused Ameerikasse!).

Esimesel fotol olevad kaardid tegin samuti ise. Leidsin kaupluse Zelluloosi paberipood, mis asub Tallinnas ja müüb igat sorti paberit kirjutamiseks, joonistamiseks ja meisterdamiseks. Ma lihtsalt ei suutnud kiusatusele vastu panna! Väga stiilse kaardi saab lihtsa vaevaga huvitavast paberist, mille servadesse on mustriraua abil kaunistus tehtud.

Mulle meeldib kombineerida paberit ja väljalõikeid ajakirjadest. Olen selliseid kaarte teinud oma sõpradele. Tavaliselt mõtlen konkreetsele inimesele ja püüan tema jaoks ajakirjadest sobivaid pilte leida. Näiteks midagi, mis mulle selle inimesega seostub (nt kassid, aiandus, autod…) või mida ma talle sooviksin kinkida (nt šokolaad (Amedei!), soojad kindad, küünlad…). Sellisel viisil kaarte teha on tõeliselt nauditav!

Kas Sina oled sel aastal juba mõne jõulukaardi kirjutanud? Kas Sulle meeldivad e-kaardid?

2 thoughts on ““With every Christmas card I write…” / Kirjutades kaarte.

  1. I just today counted this year “real” cards that I´ll post today, exactly 10. I love to write poems to the cards and send them. Each year I get approximately same amount in return and these are part of our Christmas tree decorations.

    Like

Leave a Reply

